söndag

Hej Sverige!

Ja nu så har jag kommit hem från hela tre sköna Veckor i Norge (drammen) har verkligen varit en skön semester med mycket bad och sol har allt fått lite färg (inget ovanligt) Men vissa dagar har vädret varit sämre och det blev ju inte bättre när man kom hem hit hahah
Vi kom hem vid halv fem igår då man var ganska stel i kroppen efter 5½ timma i bilen fast vi stannade och åt på Donken också lite sträckning där då men annars bara satt vi i bilen
Vad har vi gjort i Norge då??
JA ni vi har blandannat åkt upp till spiral toppen som ligger mitt uppe på ett berg och man åker i en 1,6 km lång tunnel som går runt runt runt lite yr blev man allt men sen när man kom upp så var det värt det vilken utsikt alltså men såg nästan hela Drammen
Vi har även vart inne i Oslo gått på Carl Johan gatan var uppe vid Slottet och gissa vem som kollar ut ur fönstret då Mette-Marit och hennes dotter lite coolt faktiskt såg även vaktavlösningen
Sedan i Lördags så bestämde vi oss för att gå på tur och det gjorde vi så vi körde upp till arons...........(något ett skicenter var det) och så traskade vi upp i en skidbacka och in i skogen det vi inte visste va att man hade kunnat gå rakt fram på ett elljus spår och komma direkt till början istället gick vi i skogen
Sen när vi kommer fram till starten så vet vi inte hur vi ska gå om man ska gå på stigen eller om man ska klättra i ravinerna jag jag skrev ravinerna det var nämligen 1.5 km lång gång i raviner då kommer en Norrman och säger att man ska gå i ravinerna upp och på stigen ner så då gav vi ju oss iväg och i dom här ravinerna så rann det en liten bäck så man fick ju vara försiktig efter som det var halt på vissa stenar så vi började klättre men efter ungefär 2-3hundra meter så kändes det som ungefär 1 km det var verkligen jobbigt och det kändes som man aldrig skulle komma fram men tillslut så kom vi fram till Gammeldammen som var vårat mål men då skulle mamma snart börja jobba så det var bara att gå ner igen och köra hem men det var en upplevelse och väldigt fint var det

Så idag så har jg lite att göra först vid tio ska jag ner till Ootikern och se om dom har någon tid för min synkontroll jag skulle göra och just det ja när vi var i norge så skulle jag öpnna nytt packet med linser för jag hade bara fem kvar då öppnar jag dom och ser att det står -1,50 och jag ska ha +1,50 vi blev ju osäkra så vi ringde ju till optiker och frågade och jag jag skule ha+ linser så jag fick inte andvända dom nya så fick sova i endags linser inte roligt

Vidare men planeringen

10.00 Optiker
sedan gå och köpa sallad och tomater ska nämligen börja äte grönsaker nu innan skolan men får väl se hur det går med det

sen hem vid kanske halv elva elva och kanske ringa till någon rolig kompis

Det har verkligen inta varit många dagar jag har varit hemma så här har mitt sommar lov sett ut

Skövde 1 vecka
Hallby 1 vecka
Skövde 1 vecka
Norge 3 veckor

Jag har varir borta sex veckor redan fast nu kommer det nog inte bli mer måste börja förbereda mig inför skolan som det är två veckor precis idag kvar ska bli spännande att börja på en ny skola med en ny klass och nya lärare
Ni kanske tycker att jag är lustig som längtar till skolan men sån är jag och det är ju spännande att börja nytt också

På onsdag kommer föresten Martin och Liam och Alvin hit och sen på fredag så åker vi till skövde pappa skulle hjälpa dom att läggagolv mamma ska väl hjälpa i trädgården ellller cissi
Och ja ska leka med Liam ochkanske träffa några kompisar jag har i Skövde

Ne nu måste jag få rumpan ur data stolen och gå och göra mig i ordning
Vad ska ni göra idag då???

Ha en skön dag PUSSPUSS/Lina<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här!