söndag

I min kameraväska,

Har länge tänkt att jag skulle göra ett inlägg om min kamera utrustning och nu ikväll när man inte har något annat att göra så slänger jag upp ett.

nikond40

DSC_0027 DSC_0217 DSC_0224

Nikon D40 , I December för ca 1 ½ år sedan köpte jag min första system kamera en mycket bra nybörjar kamera och man känner att kameran gör som man vill och det blir bra skärpa i bilderna och bra färger.

nikond5000

watersports3 (2)1 (2)

Nikon D5000 , i början av Juni tyckte jag att det var dags att förnya sig lite och införskaffade en Nikon D5000, det finns bara ett ord som beskriver den och knappt då blir det rättvist den är FANTASTISK älskar verkligen den här kameran det fungerar i alla typer av rum och i dom flesta belysningarna dock är den inte särskilt bra för inomhus sporter men den fungerar rätt bra ändå.

nikon1

Nikkor 18-55 mm , detta objektiv fick jag till D40 det har vart väldigt bra dock är det ganska lite zoom på det men fungerar perfekt till porträtt fotografering och det blir bra färger, dock är mitt trasigt i autofokusen så får jämt köra det i manuellt läge.

nikon2

Nikkor 18-105, objektivet var med D500 och är bland dom bästa objektiv jag testat, allt är bra: färger , skärpa ja allt.

tamron

Tamron 70-300 mm , mitt senaste objektiv som jag fick hem i fredags, detta är ett perfekt objektiv om man vill ta kort på föremål en bit bort, man kan även ställa in makro på det och då kan man gå 0.95 mm nära.

harddisk 400 filter

Extern Hårdisk 320 GB. Nikon SS – 400, Closeup filter+10

ÖVRIGA FÖREMÅL :
Fjärrutlösare till Nikon
Stativ
Två Väskor
Studio bakgrunder
Reflex skärm 70 cm
2 minneskort ( 2 GB, 4 GB)
USB minne 8 GB
Adobe Photoshop Elements 8

Nu tror jag att jag har fått med allting! om inte så återkommer jag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här!